08.10.2013

Jag känner att jag måste få skriva av mig lite!!

När jag blev gravid så ringde jag till hälsestationen (som det så fint heter här. MVC i Sverige)
Då sa hon jag pratade med att det var fullt på den stationen (är en i varje "bydel")
Jaha svarade jag och sa vad ska jag göra då?
Fick som svar att gå till min fasta läkare.
Jaja det gjorde ju ingenting för han är ju hur snäll som helst.
Så vi var till honom på kontroller.
Sist jag var där så sa han att det var bra om jag fick träffa en barnmorska EN
gång för att få lite mer information osv.
Jaja jag ringde till stationen och då fick jag helt plötsligt en tid(?)
Så vi traskade dit och hon mätte och donade och pratade och ja, som man brukar.
Men jag kände att "här vill inte jag vara" och så ska man inte känna sig med en barnmorska..
Så dagen efter var jag iväg och gjorde ett litet "test" som hon hade annordnat.
Alltså provtagning ;)
Så jag gick dit och gjorde "det där" och det var ju smärtfritt. (det var tisdag)
Hon ringde mig (barnmorskan, på fredagen) och gav mig resultatet på provet och det var ju inte som jag trodde.
Så jag fick en ny tid av henne för att komma på kontroll den 25/9.
Den morgonen ringde dom från stationen och sa att hon var sjuk och skulle ringa tillbaka mig
när hon kommer tillbaka.
Okej det går väl bra. Det är ju 3 dagar som man är "vanligt sjuk".
Men hon ringde aldrig mig. Så jag ringde dit idag, men ingen tog telefonen..
Jag kände att jag kan inte vänta, för det är ju ganska viktigt att följa upp med mig och bebis nu (det är inget allvarligt) men man vill ju ändå veta vad som händer..
Så jag ringde min läkare och berättade hur det var och hon den söta tanten som jag pratade med tyckte att det var dåligt att ingen hade hört av sig.
Och det sa hon när jag ringde och berättade att de inte hade någon fast plats till en barnmorska.
Så imorgon ska jag få komma på en kontroll...
 
Nog för att man får vara sjuk, men någon kan ju höra av sig till mig och berätta vad jag ska göra.
Eller så.. Men ingenting..
Jag blir så arg, för det är faktiskt två människors hälsa som står på spel och att inte hälsestationen
kan sätta in en vikarie eller hänvisa mig till någon annan. Men att höra av sig i alla fall.
Nej fy säger jag bara. Tur det bara är 4 veckor kvar.
Och jag kommer gå till min läkare hela tiden nu.
Usch jag blir så frustrerad!!!

Åh det var skönt :)
Tack för mig :)
 
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0